Iš ko susideda SEO paslaugos
Dažnai manęs klausia apie optimizavimo paieškos sistemoms verslo subtilybes ir nuolatos reikia aiškinti, kas ir kaip vyksta, už ką moka klientas. Kas yra tos profesionalios SEO paslaugos? Iš ko jos susideda, kaip jos teikiamos. Panašiai paaiškinau jas ir mano gero draugo puslapyje www.seoaudit.lt.
Search Engine Optimization yra optimizavimas paieškos sistemoms – įvairių veiksmų visuma, kuri padeda pasigerinti pozicijas paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius. Trumpinys SEO yra angliškas, tad reiktų naudoti OPS – lietuvišką atitikmenį.
Taigi, iš ko susideda OPS?
Jeigu paimtume visą paslaugą ir laikytume, kad kiekviena sudedamoji dalis yra lygiavertė ir neatsiejama, išeitų neblogas pyragas iš dalių:
- Rinkos analizė ir raktinių žodžių parinkimas. Pirmiausiai yra išanalizuojama kliento konkurencinė aplinka ir rinka, susipažįstama su pagrindinėmis temomis ir raktiniais žodžiais. Tada stebimos konkurentų pozicijos paieškose.
- Tinklalapio analizė. Atidžiai išanalizuojamas kliento interneto puslapis, jo struktūra, kodas, tekstai.
- Konsultavimas. Išanalizavus rinką ir tinklalapį klientas yra konsultuojamas apie tolimesnius galimus veiksmus, strategijas, būdus, kaip pagerinti pozicijas ir patobulinti puslapį.
- Strategijos sukūrimas. Sukuriama OPS strategija. Tai veiksmų planas, kuris numato ką nuveiks SEO paslaugas teikianti kompanija per tam tikrą laiką, kada bus galima tikėtis pirmųjų rezultatų.
- Tinklalapio tekstų redagavimas. Kadangi paieškai labai svarbu yra tekstai, juos sutvarkyti reikia pirmiausiai – pridėti raktinių žodžių arba jų sumažinti.
- Nuorodų tinklo kūrimas (linkbuilding). Nuorodos yra kitas esminis puslapio sėkmės garantas. Be kokybiško turinio ir nuorodų pirmų pozicijų pasiekti nebus galima.
- Ataskaitų parengimas. Klientui yra pateikiamos išsamios ataskaitos, kaip ir kada kilo puslapis pagal raktinius žodžius, su kuriais buvo dirbama.
Tai pagrindiniai septyni SEO paslaugos etapai, kurie ir sudaro visą paslaugos kainą. Nekokybiškai atliktas vienas etapas atsilieps visiems kitiems ir paslauga bus nekokybiška iš esmės. Be strategijos, rezultatų nepasieksime, be nuorodų tinklo puslapis irgi nepakils Google paieškoje. Net jei klientas nebus tinkamai konsultuojamas, jis nesupras visų veiksmų reikalingumo ir tikėsis labai greito rezultato, tada nusivils.
Tiesa, SEO paslaugas teikiančios įmonės siūlo dar keletą paslaugų, kaip papildomas. Pavyzdžiui Google reklama, kai tam tikri raktiniai žodžiai yra nuperkami Goodle Adwords sistemoje ir rodomi, kaip reklama. Dar viena paslauga – reputacijos valdymas internete. Tai itin svarbi paslauga įmonėms, kurios susiduria su neigiamos reputacijos internete problema. Vienintelė išeitis panaikinti neigiamą informaciją – padaryti teigiamą aukščiau paieškoje. Socialinių tinklų rinkodara irgi yra svarbi paslauga įmonėms, kurios nori aktyviau prisistatyti socialiniuose tinkluose. Bet kuriuo atveju, SEO paslaugos padeda puslapiui patekti tarp lyderių interneto paieškoje.