Sandėlio valdymas
Nemaža lietuviško verslo dalis yra susijusi su prekyba. Bent jau pagal elektroninių parduotuvių kiekius Lietuva tikrai pirmauja Europos Sąjungoje, nes 1000 interneto vartotojų tenka 1 el. parduotuvė. Dauguma jų nėra didelės, tačiau neretai sandėlyje laiko keletą šimtų ar tūkstančių prekių. Šimtai prekių gali pasimesti spintoje, bet kai kalba eina apie tūkstančius, tampa jas kur kas sudėtingiau prižiūrėti ir sekti jų srautus.
Tinkamas sandėlio valdymas yra viena iš geriausių ir efektyviausių išeičių, nes tikslus prekių likutis ir žinojimas, kuri prekė parduota, kuri tik išvažiuoja iš sandėlio, yra labai svarbūs.
Sandėlio valdymas apima tokias sritis, kaip prekių atvežimas, apskaita, aprašymai, taip pat užsakymai, kurie automatiškai perduodami kurjerių tarnybai. Bene svarbiausia dalis yra likučių apskaita, nes likučiai gali būti labai svarbi rinkodaros dalis (paskutinei prekei taikoma nuolaida). Visa tai valdoma specialiomis sandėlio valdymo programomis, kurių yra ne viena ir ne dvi.
Sandėlio valdymas yra gana sudėtingas procesas, tad natūralu, kad tai savotiška investicija į verslą ir jo procesų optimizavimą. Automatizavus visą valdymą pirmiausiai sumažėja klaidos galimybė. Tai itin svarbu kokybiškam klientų aptarnavimui. Kitas svarbus momentas – užsakymų valdymas realiu laiku, kai matomi visi užsakymai. Tai itin aktualu įmonėms, turinčioms vieną ar kelis sandėlius ir daugiau nei vieną prekybos vietą.
Yra įsitvirtinęs mitas, kad sandėlio valdymas reikalingas tik stambiems prekybos tinklams. Iš tikrųjų yra nemažai sprendimų, kurie padeda ir smulkiems verslininkams. Be to sandėlio valdymo programų įvairovė leidžia rinktis tuos produktus, kurie labiausiai atitinka konkrečius poreikius. Vidutinė parduotuvė, prekiaujanti statybinėmis medžiagomis, buitine technika, automobilių dalimis, vaistais ir kosmetika, maisto produktais kasdien susiduria su užsakymais, todėl joms sandėlio valdymas yra aktualiausias. Ypač su bendriniais procesais, nes savo sandėlio valdymo procesus įsidieginėja tik didelės įmonės, kurios gali sau leisti susikurti ir savo programas.
Sandėlio valdymas taupo ir daro prekybą efektyvesne – to negalėtų paneigti nė vienas prekybininkas. Taigi, sandėlio procesų sprendimas turėtų būti diegiamas visuose didesniuose arba mažesniuose sandėliuose. Namudiniam versle greičiausiai jo neprireiks, tačiau kartais namudinis verslas išaugą į dideles įmones.
Gerą sandėlių valdymą yra daug lengviau pasiekti su kompleksine logistika. Taip pat, tam įtakos turi ir užsakymų valdymas.
Vienas geriausių mūsų įmonės sprendimų ir buvo būtent sandėlio darbo optimizavimas, tinkamai pasirinkta pagalba, kas tai padės padaryti. Nors iš pradžių buvo sunkumų, bet dabar džiaugiamės sklandžiu sandėlio darbu ir galiu paliudyti, kad sandėlio valdymas – vienas iš tiesiausių kelių.