Reklama internete pradedančiajam verslui

Icon Bal 11, 2013

Įsteigėte savo verslą? Na, kas toliau? Iš kur gausite klientų, užsakovų, pirkėjų, partnerių? Štai čia ir prasideda pirmoji didelė smulkaus verslo problema. Kaip susirasti ir išlaikyti klientų srautus, kad nespėtum suktis bent pusę metų?

Bet kokiai reklamai reikalingos investicijos. Aišku, investicijos investicijoms nelygu. Galima reklamai skirti 500 litų ir jau po mėnesio džiaugtis keliais nuolatiniais klientais, jei paslaugos yra tęstinės. Galima skirti ir 10 000 litų, bet nesulaukti nė vieno kliento. Kas lemia reklamos efektyvumą? Kaip nebrangiai pritraukti realių klientų.

Nemokama reklama – ne išeitis

Pradedantieji verslininkai apie savo paslaugas ir produktus paprastai skelbia nemokamuose skelbimų tinklalapiuose.  Ten jų reklama sulaukia šiek tiek dėmesio, tačiau ne per daugiausiai. Skelbimą dažniausiai pasirašo patys verslininkai, kartais labai laužyta lietuvių kalba, labai ilgą arba per trumpą, tad iš nežinojimo patys užkerta kelią kliento skambučiui ar el. laiškui.

Nemokama reklama internete yra veiksminga, tačiau reikia turėti labai daug žinių ir suvokimo, kur ir kaip ją daryti. Žinios per valandą negaunamos, tad dirbdami su nemokama reklama galite daugiau laiko sugaišti ne klientų paieškai, bet naršymui internete ieškant kur dar apie save pasiskelbti…

Išeitis yra. Tai bendradarbiavimas su profesionalais. Sumokėję 500 litų galite gauti tiek reklamos, kad po mėnesio ar dviejų turėsite nemažai klientų ir vos spėsite priiminėti užsakymus. Už 500-1000 litų laikraštyje normaliai nepasireklamuosite, apie TV galite pamiršti. Dar radijo reklamą kažkas sukurs už 200 litų, bet ar ji bus veiksminga?

Internetas gali pasiūlyti puikių nebrangių reklaminių priemonių:

  • SEO. Pasirenkate keletą raktinių žodžių, kurių žmonės ieško ir užsakote kelis straipsnius su tekstine reklama. Tokiu būdu kylate paieškoje pagal tuos raktinius žodžius.
  • Turinio rinkodara. Su konsultantu apsitariate kokį kokybišką turinį galite sukurti ir publikuoti internete. Aišku, ten bus minimas ir jūsų verslas, tad su laiku gausite nemažai naudos. Kokį turinį turime omenyje? Pavyzdžiui taisote batus. Galite parašyti 10 naudingų patarimų, kaip prižiūrėti savo batus ir publikuoti savo puslapyje arba kur kitur. Taip pat nufilmuoti video, kaip yra taisomi batai, kokie prietaisai naudojami. Galite net parašyti 10-15 puslapių el. knygą „Ką reikia žinoti apie batus“ su iliustracijomis, patarimais, kaip atskirti odą nuo pigių pakaitalų, kaip prižiūrėti batus, paaiškinti, kiek realiai batai kainuoja, pristatyti pagrindines medžiagas iš ko jie gaminami, pateikti keletą įdomių faktų apie batų madą ir t.t. Visi trys dalykai gali kainuoti ir mažiau nei nei 500 litų, o nauda bus milžiniška, jei visur bus jūsų įmonės logotipas ar bent jau interneto puslapio adresas.
  • Socialinė reklama. Tai reklama Facebooke, tačiau ji efektyvi tik tada, kai turite daug gerbėjų. Per pusmetį galite jų pririnkti 1000-2000, tad vėliau šis triūsas tikrai duos savo vaisius. Aišku, reikės parašyti kartais, atsakyti į gerbėjų klausimus apie jūsų verslo sritį, padalyvauti diskusijoje. Kaip jų pririnkti, jei taisote batus? Paskelbkite, konkursą, kurio prizas – nemokamas batų sutaisymas.
  • Kontekstinė reklama. AdWords reklama su tiksliniais raktiniais žodžiais atves jums realius klientus. Aišku, reikia, kad kažkas tuos raktinius žodžius parinktų ir suvaldytų visą kampaniją. Taip ši reklama internete kainuos nedaug, o klientų atves nemažai. Prieš tai reikia savo interneto puslapyje paskelbti tam tikrą akciją, kad potencialiam klientui apsimokėtų. Nereikės nei kokio populiaraus grupinių nuolaidų portalo pagalbos…

Variantų yra daug, juos reikia parinkti asmeniškai, pagal verslo sritį, tikslinę auditoriją ir užsibrėžtus tikslus. Tai gali padaryti tik profesionalai, kurie tai daro kas dieną ir iš to uždirba pinigus. Jei taisote batus, tikriausiai galite ir pagaminti skanų kepsnį, bet juk savo paruoštu maistu neprekiaujate?.. Taip pat ir su bet kuriuo verslu – visas savo jėgas meskite į savo veiklą, o ne gaiškite mokydamiesi naujų sričių, tokių kai interneto reklama.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *