SEO optimizacija: matomumo ir žinomumo didinimas

Pastaruoju metu itin dažnai girdime tokius terminus kaip ,,SEO“, ,,SEO paslaugos, ,,SEO optimizacija“. Kai kuriems dar šie žodžiai skamba gana mistiškai ir yra nesuprantami, tačiau tie, kurie bent kažkiek yra susiję su verslu, pardavimais bei reklama internetinėje erdvėje, jau puikiai žino, ką reiškia šie terminai ir kuo SEO paslaugos yra naudingos.

SEO trumpinys reiškia Search engine optimization. Išvertus į lietuvių kalbą, tai reikštų optimizavimas paieškos sistemoms.

Visgi dar nežinantiems, kas yra SEO optimizacija: SEO optimizacija yra toks procesas, kurio pagrindiniu tikslu yra pagerinti internetinės svetainės poziciją tarp paieškos sistemos rezultatų. Paprastai tariant, tai internetinės svetainės iškėlimas į aukščiausias – TOP10 – paieškos sistemos pozicijas.

Kuo naudinga SEO optimizacija? Pirmiausia, tai ieškantieji mieliau renkasi natūralius paieškos rezultatus. Antra, SEO optimizacija yra viena pigiausių, tačiau drauge ir viena efektyviausių reklamos formų internete. Trečia, SEO optimizacija padeda formuoti teigiamą įmonės įvaizdį. Ketvirta, SEO optimizacija yra ilgalaikė investicija, suteikianti galimybę nuolat didinti klientų skaičių ilgą laikotarpį, neinvestuojant papildomai.

Vienu iš SEO paslaugos privalumų, kas būtent ir vilioja užsakovus, yra tai, kad SEO optimizavimas yra ilgalaikė investicija. Taip yra todėl, kad atlikus SEO optimizaciją toliau svetainė pati pritraukia besidominčius. Ši sistema, galima sakyti, dirba ir dieną, ir naktį, tačiau nereikalauja jokios papildomos priežiūros.

Visgi reikia nepamiršti ir to, kad SEO optimizacija nėra vienos dienos ar kelių dienų darbas. Tai – ilgalaikė strategija, kadangi optimizavimo paieškos sistemoms sritis yra itin plati, todėl reikia laiko tam įgyvendinti. Tačiau itin kruopš

iai bei sistemingai įgyvendinama, SEO optimizacija duos pačius geriausius rezultatus.

SEO optimizacija apima kelis etapus:

konkurencijos internetinėje aplinkoje tyrimas;

raktinių žodžių ar raktinių frazių parinkimas;

atliekama vidinė SEO optimizacija;

atliekama išorinė SEO optimizacija;

SEO monitoringo atlikimas;

vykdomas derinimas bei naujinimai, atsižvelgiant į atlikto monitoringo rezultatus.

Matyti, kad SEO optimizacija gali būti vidinė bei išorinė. Vidinė SEO optimizacija suteikia galimybę tiksliniams vartotojams pateikti tą informaciją, kurios jie ieško, arba nukreipti juos į tikslinę informaciją per svetainės puslapio turinį. Vidinė SEO optimizacija remiasi puslapio analize, raktinių žodžių analize bei parinkimu, konkurentų analize, svetainės programiniais kodais bei turinio optimizavimu. Vidinėje SEO optimizacijoje svarbu yra SEO paslaugų teikėjų profesionalumas, taip pat pats svetainės turinys, t. y. tekstai, kuriems visgi šiais laikais dar neskiriamas reikiamas dėmesys, kadangi daugelio labiau vertinamas vis dar yra įmantrus, išskirtinis dizainas, tačiau nereikėtų pamiršti, kad paieškos sistemos dizaino nesuranda.

Išorinė SEO optimizacija jau vyksta nebe kliento internetiniame puslapyje, o kitose erdvėse, pavyzdžiui, tiksliniuose internetiniuose puslapiuose. Išorinė SEO optimizacija remiasi nuorodų, vedančių į optimizuojamą puslapį, tinklo kūrimu, tų nuorodų publikavimu išoriniuose interneto šaltiniuose. O šios SEO optimizacijos principas yra tas, kad kuo daugiau tikslinių nuorodų nukreipia į optimizuojamą internetinį puslapį, tuo labiau šis puslapis yra vertinamas bei lengviau randamas.

Yra ir dar vienas svarbus aspektas, kurio nepaminėjome, kalbėdami apie SEO paslaugas ir SEO optimizaciją. Taigi, SEO paslaugos populiarėja, todėl nenuostabu, kad rinkoje atsiranda vis daugiau tokias paslaugas teikiančių specialistų ir ne tik. Tačiau reikia atminti viena, kad tikslinga labai gerai išanalizuoti pasiūlą bei pasirinkti šios srities profesionalus, tik tada SEO optimizacija patenkins lūkesčius ir duos geriausius rezultatus.

SEO optimizacija – patarimai pradedantiesiems

Kas yra SEO optimizacija? Seo optimizacija – tai priemonių, kuriomis stengiamasi pagerinti internetinės svetainės randamumą internetinėmis paieškos sistemomis, visuma.

Verslo savininkai vis labiau supranta būtinybę žinoti SEO optimizacijos pagrindus ir juos taikyti savo veikloje. Bet kadangi internete sklando labai daug viena kitai prieštaraujančios informacijos, verslininkai dažniausiai nežino pačių efektyviausių SEO optimizacijos būdų.

Tiesą sakant, sklando daug klaidinančios informacijos apie SEO naudojamas strategijas ir taktikas. Didžiausia problema yra tiems, kurie neturi nei profesionalių konsultantų patarimų, nei savo SEO optimizavimo patirties – informacijos šaltinių, kuriais galima pasikliauti. Yra tiesiog būtina pasinaudoti nemokamomis priemonėmis, kurias siūlo Google Webmaster Central, Yahoo Site Explorer ir Bing Webmaster Tools. Šie nemokami šaltiniai padeda suprasti, kaip ir kokią svetainę mato internetinės paieškos sistemos. Taip pat yra labai svarbu, kad į Jūsų svetainę ateitų lankytojai iš įvairių srauto šaltinių. Tai padės išplėsti lojalių lankytojų ir klientų ratą, kad taip pat padėtų Jūsų verslui išgyventi galimus paieškos sistemų veiksmų ir algoritmų pasikeitimus.

Norint pasiekti sėkmės SEO optimizacijos procese, reikalinga apsiginkluoti atkaklumu, nes svetainės optimizavimas yra tikrai ilgas ir nuobodus darbas. Nesitikėkite, kad SEO sėkmės galite pasiekti vienkartiniais optimizavimo veiksmais, nes paieškos sistemų algoritmai pastoviai kinta. Strategija, kurią naudojote prieš porą mėnesių, gali šiuo metu būti jau neveiksminga.

SEO optimizacijos planas reikalauja ilgalaikės perspektyvos ir nuoseklumo, todėl jūs turite būti labai kantrus, nes rezultatus galite pasiekti tik po kelių mėnesių, ypatingai jei jūs dar tik pradedantis SEO optimizacijos kelyje. Jei skyrėte lėšų tam, SEO paslaugos tiekėjui pasamdyti, tai neskubėkite nuspręsti, kuris paslaugų tiekėjas yra jums tinkamiausias. Skirkite laiko ir pastangų tinkamiausio tiekėjo pasirinkimui. Išsiaiškinkite, kokias strategijas planuoja potencialus SEO paslaugų tiekėjas naudoti. Gavę atsakymą, pasinaudokite internetine paieška, kad įsitikintumėte, kad tokios strategijos yra visuotinai pripažintos veiksmingomis.

Projekto pradžioje yra labai svarbu atlikti raktinių žodžių analizę. Čia geriausia pasinaudoti Google AdWords Keyword Tool.

Jums būtina ne šiaip sukurti puikią internetinę svetainę, bet reikia turėti labai aiškius SEO planus. Taip pat naudokite svetainių analizės programinę įrangą (angl. „web analytics software“, pvz, Google Analytics), kad galėtumėte pamatyti, kokie SEO optimizacijos veiksmai yra veiksmingi, o kurie neveikia. Pridėkite svetainės žemėlapį (angl. „site map“), nes tai padės paieškos sistemų robotams rasti optimizuojamos svetainės puslapius ir padės jiems suprasti svetainės puslapių svarbumo eiliškumą. Svetainės žemėlapis ypatingai svarbu tokiu atveju, kai iš pradinio puslapio nėra tiesioginės nuorodos į esamus puslapius.

Vienas iš svarbiausių patarimų pradedantiesiems SEO optimizuotojams yra naudoti SEO draugiškus puslapių adresus, kurie apimtų einamo puslapio raktinius paieškos žodžius. Naudokite brūkšnelius, kurie per vidurį, o ne apačioje.

Interneto svetainių tekstų rašytojas

Įmonės interneto svetainė – erdvė, kurioje pristatote save. Ji labai svarbi ir reikšminga ne tik Jums, bet ir klientams. Dažnai klientas, užsukęs į svetainę, labai greitai nusprendžia, ar iš šios įmonės jis ketina kažką įsigyti. Kad lankytojai ilgiau pabūtų Jūsų puslapyje ir nuspręstų pasinaudoti Jūsų paslaugomis, Jums reikalinga išvaizdi svetainė ir kokybiškas jos turinys. Pastaruoju variantu įmonės darbuotojai gali pasirūpinti ne visada, nes dažnai visi turi ir taip pakankamai daug savo kasdienio darbo. Be to, ir kalbą bei stilių ne visi puikiai išmano. Todėl naudinga kreiptis į žmogų, kuris tuo užsiima ir puikiai nusimano. Tai yra tekstų rašytojas. Žmogus, kuriantis SEO tekstus ir tekstus interneto svetainėms.

Kodėl verta rinktis profesionalą?

Dažnai nutinka taip, kad konkrečioje įmonėje dirbantys žmonės ne visi turi pakankamai laiko ar nori jo skirti papildomiems darbams. Be to, teksto kūrimas reikalauja ne tik laiko, bet ir šiek tiek pastangų bei fantazijos. Paprastam darbuotojui tai gali būti gana sunki užduotis, tuo tarpu tekstų rašytojas, kuris tuo užsiima nuolat, tokį darbą atliks kokybiškai ir greitai.

Labai svarbu, kad svetainės turinys būtų suprantamas skaitytojui ir patrauklus. Todėl tekstai joje turi būti stilistiškai sutvarkyti ir parašyti taisyklinga kalba. Tai labai svarbu įmonės vardui ir įvaizdžiui palaikyti.

Kaip išsrisinkti?

Ieškote gero specialisto savo svetainės tekstams sukurti? Apsilankykite kolegų ar draugų svetainėse. Jei jose patalpinti tekstai Jums atrodo įdomūs ir tvarkingi, galite pasiklausti, pas ką jie užsakė tekstus. Galbūt jie mielai parekomenduos žmogų, su kuriuo dirba. Jei toks variantas Jūsų netenkina, galite kreiptis į rašytojų agentūrą ar pavienius rašytojus. Savo paslaugas siūlančių profesionalų ir mėgėjų rasite internete. Labai svarbu, kad tekstų rašytojas būtų ne tik greitai štampuojantis tekstus, tačiau iš tiesų norintis Jums padėti. Tai reiškia, kad jam būtų nesunku Jums patarti, kaip geriau sutvarkyti ir patobulinti Jūsų svetainės tekstus. Pagal įmonės pobūdį priimta ruošti svetainei tekstus, kurie papsakoja apie Jūsų įmonę ir jos siūlomas paslaugas. Tekstų rašytojas Jums patars, kokio teksto Jums reikia ir koks atrodys įtikinamesnis. Svarbu, kad tekstai būdų ne nukopijuoti iš Jūsų konkurentų svetainių, o sukurti specialiai Jums, atsižvelgiant į Jūsų poreikius ir pageidavimus.

Kaip užtikrinti kokybę?

Dažniausiai puikus būdas užtikrinti kokybiškas paslaugas ir gerą bendradarbiavimą yra susirasti savo SEO tektų ir svetainių rašytoją. Jei bendraudami su rašytoju puikiai susikalbėjote ir esate patenkintas rezultatu, kreipkitės į jį ir kitą kartą, kai reikės SEO tekstų ar kitų paslaugų. Tokiu būdu užtikrinsite paslaugų kokybę ir gal net nuolatinio kliento nuolaidą.