Tapetai – kitokiam namų interjerui

tapetaiTenka nuolatos girdėti, kad tapetai jau yra atgyvena ir jie tiesiog nebemadingi. Tai netiesa. Tapetai vis dar populiarus vidaus apdailos būdas. Tai gali pasakyti visi apdailos specialistai.

Keičiasi tapetų raštų mados, tačiau patys tapetai iš mados neišeis niekada. Kodėl?

Daliniai tapetai – originaliam interjerui.

Tapetus klijuoti galima ne ant visų sienų. Tiesiog galima išsirinkti sieną ir tapetais dekoruoti tik dalį jos. Pavyzdžiui, miegamajame, kur stovi lovos galvūgalis, galima pritaikyti tam tikrą tapetų spalvą, raštą ir tekstūrą, kad siena atrodytų lyg lovos pratęsimas.

Be to tapetai gali būti puiki priemonė paslėpti sienų įtrūkimus. Tai aktualu naujos statybos butams, kurie su šia problema dažnai susiduria.

Tapetai ant lubų

Tai ekstremalu. Juos klijuoti ant lubų – tikras iššūkis, nes vienas netikslus judesys ir iš karto matysis suklijavimo linija. Bet kam tapetai reikalingi ant lubų? Paslėpti įtrūkimus.

Taip pat ant lubų klijuojami dažomi tapetai, juos bet kada galima išmarginti norimais raštais.

Vidaus apdailos darbai Vilniuje kainuoja gana nemažai, todėl taptai – puikus būdas sutaupyti. Galima daryt tam tikrus ornamentus, tačiau jie kainuos kur kas brangiau, nei 3-5 rulonėliai tapetų.

Foto tapetai

Nauja ir itin efektyvi tapetų rūšis, kuri dažnai sutinkama namuose, kur laksto maži vaikai. Ištepliotas sienas paslėpti galima gana greitai, tereikia tik tinkamo dydžio fototapeto. Priešingai, nei paprasti tapetai, fototapetas turi tik vieną raštą. Tai reiškia, kad jis nėra simetriškas ir eiliškumas svarbu. Dabar populiaru klijuoti 3D fototapetus. Iš tam tikro kampo žiūrint atrodo, kad vaizdas išeina iš sienos rėmų.

Skysti tapetai

Tai labai įdomus apdailos būdas, atkeliavęs iš Japonijos. Tai dažomi tapetai – skysta masė tiesio padengia sienas ir suformuojamas unikalus raštas. Tokių sienų nereikia glaistyti, tad sutaupoma kitų apdailos darbų sąskaita. Tiesa, rašto asimetrija kai kam atrodo nelabai priimtina, dėl to šie tapetai vis dar nėra itin populiarūs. Su laiku išpopuliarės…

Tekstiliniai tapetai

Klasika grįžta. Senovėje dvarininkai sienas apmušdavo audeklu. Taip atsirado tekstiliniai tapetai. Dabar jie naudojami gana retai, tačiau kartais jų pritaikymas yra labai gerai išpildomas, todėl rezultatas – labai gražios ir minkštos sienos.

Tikriausiai nereikia priminti, kad tapetai sugeria garsą, todėl kambaryje nebesigirdi aido… Tapetai yra skirti tiems, kas ieško netradicinių sprendimų savo namų interjerui.

 

Automobilio variklio dalys: kokios jos?

variklisVariklis – automobilio širdis. Kaip ir žmogui, sutrikusi širdies veikla reiškia dideles problemas, ligas, taip ir variklio gedimai siejami su gedimais, sustojimu arba net operacija, t. y., variklio keitimu. Tiesa, variklis sudarytas iš įvairių elementų, kurie tarpusavyje siejasi ir jungiasi į vieną visumą, tokiu būdu leidžiant užkurti automobilį ir juo važiuoti.

Visos, net ir mažiausios, automobilio variklio dalys yra labai svarbios. Prie variklio sistemos priskiriama: variklio pagalvė, įsiurbimo kolektoriaus tarpinė, vožtuvų dangtelio tarpinė, tepalo matuoklės fiksatorius, purkštuko tarpinė, išmetimo kolektoriaus tarpinė ir daugelis kitų dalių. Bet kuriame Lietuvos krašte (variklio dalys Vilnius, Šiauliuose ar kituose mažesniuose miestuose) galima nesunkiai įsigyti reikalingą variklio detalę.

Deja, bet varikliai genda. Tačiau sugedus šiam įrenginiui, nereikėtų iš karto pulti pirkti naujo. Specialistai pataria pirmiausiai apžiūrėti variklį ir nuspręsti, ar variklio pakeitimas tikrai yra tik vienintelė išeitis. Kai kuriomis situacijomis variklio dalys gali būti remontuojamos.

Variklio keitimas yra rekomenduojamas tada, kai įvertinus situaciją, matomas rimtas detalių gedimas ir remontuoti jas paprasčiausiai neapsimokėti. Tokiais atvejais neverta mokėti didelius pinigus variklio restauracijai, žymiai geriau nusipirkti naują ir toliau ramiai važiuoti. Be to, reikia turėti omenyje ir tai, kad kapitalinis remontas gali kainuoti nemažai pinigų, jam reikalingos atskiros dirbtuvės bei įranga.

Tiek variklio dalys internetu, tiek Vilniuje ar kitoje šalies vietoje parduodamos gana panašia kaina. Ji – nėra žema. Nebent spėjama pasinaudoti specialia akcija, tada reikalinga variklio dalis kainuoja mažiau.

Visgi, statistika rodo, kad didele dalimi atvejų, labiau rekomenduojamas jau esamo variklio taisymas, o ne jo keitimas nauju. Kodėl taip yra? Priežasčių tikrai ne viena:

  1. Gali būti, kad įsigytas variklis nebus tokios aukštos kokybės, kaip ankstesnis. Dėl to, neatitinkant variklių kokybei, bus jaučiamas nevientisas variklio darbas.
  2. Suremontavus senąjį variklį žmogus jausis tikras, kad perrinktas, tvarkingas įrenginys tarnaus dar ne vienus metus.
  3. Variklio taisymas gali atsieiti daug laiko ir pinigų. Variklio dalys internetu ar perkant gyvai kainuoja nemažai, todėl detalės, tokios, kokios reikia, pirkimas gali būti tikru galvos skausmu. Dėl to, kai kuriais atvejais geriau restauruoti originalų variklį.

Taigi,  bet kokia kaina nereikėtų ieškoti naujo variklio, kartais apsimoka tiesiog patyrusiam specialistui apžiūrėti senąjį. Kas žino, gal jis yra dar gana geras ir sutaisomas pigiau…

Santechnika ir vandentiekio sistemos

santechnika Gyvenimas be vandens – sunkiai įsivaizduojamas. Vanduo naudojamas tiek įvairiems buities darbams, maisto ruošybai, tiek asmeninei mūsų higienai. Jei norite, kad jūsų namuose santechnika veiktų be jokių problemų, o vandentieko sistemos būtų patikimos ir ilgaamžės, jums reikalinga ilgametę darbo patirtį turinčių specialistų pagalba. Nors minėtoji sritis reikalauja gana didelių išlaidų, nebijokite investuoti – nepamirškite, kad prastai atlikti santechnikos darbai ne tik trukdys jūsų patogumui, bet taps ir itin brangiai kainuojančių avarinių situacijų priežastimi.

Vandentieko sistemos įrengimas pradedamas nuo tinkamų vamzdžių parinkimo, t. y. geriamojo vandens tiekimui turi būti parinkti atitinkami vamzdynai. Nepamirškite, kad vamzdžių gamybai gali būti naudojamos įvairios medžiagos, pvz., cinkuotas plienas, varis, aliuminis ir t. t. Nors daugelis gyventojų mano, kad minėtųjų vamzdžių pasirinkimas ar vandentiekio sistemos įrengimas yra visiškai paprastas darbas, specialistai rekomenduoja pasitarti su šios srities ekspertais – prastai įrengta santechnika, netinkamai parinkti vamzdžiai lems prastą geriamojo vandens skonį ir kvapą, be to, iškils apsinuodijimo grėsmė.

Nors vamzdynų sistemų pasirinkimas yra gana platus, naujai statomuose arba renovuojamuose namuose dažniausiai naudojama kolektorinė arba trišakinė sistema su presuojamomis jungtimis. Svarbiausias kolektorinės vandentiekio sistemos privalumas yra tai, kad grindyse nėra nei vieno sistemos sujungimo. Tiesa, minėtasis sprendimas apsunkina karšto vandens cirkuliaciją, pvz., atsukę karšto vandens čiaupą, turėsite palaukti kelias sekundes, kol vanduo pradės tekėti. Vienas išskirtiniausių kolektorinės vandentiekio sistemos bruožų yra tai, kad galite užsukti pageidaujamus prietaisus, pvz., skalbimo mašiną. Trišakinė vandentiekio sistema gali būti su presuojamomis jungtimis arba su užspaudžiamais / užmaunamais žiedais. Itin dažnai naudojama ir PPR virinama vamzdynų sistema. Šiuo atveju būtina vengti bet kokių montavimo klaidų, kadangi netinkamai atlikti sujungimo darbai gali tapti brangiai kainuojančia klaida. Atlikus vandentieko sistemos paruošimo darbus, rekomenduojama atlikti bandymus. Grindų apdailos darbai (pvz., plytelių klojimas) turėtų būti atliekami tik po minėtųjų patikros darbų. Svarbiausias minėtosios sistemos privalumas – patikima ir greita karšto vandens cirkuliacija, t. y. jums nereikės laukti, kol atbėgs karšto vandens srovė.

Jei norite, kad santechnika nekeltų sunkumų ateityje, pasikalbėkite su šios srities ekspertais. Patyrę santechnikai teikia visas vandentiekio sistemų montavimo ir priežiūros paslaugas: šalto ir karšto vandens vamzdynų įrengimas iki numatytų vandens vartojimo taškų virtuvėje ir sanitariniuose mazguose, vandens šildytuvų įrengimas ir remonto darbai, vandens skaitiklių įrengimas ir keitimas, vamzdynų montavimas, keitimas ir remonto darbai, hidrauliniai vandentiekio vamzdynų bandymai ir t. t.

Sunkvežimių padangų priežiūra

Tiek lengvojo automobilio, tiek sunkvežimiu padangos reikalauja tam tikros priežiūros. Jeigu norite kelyje būti saugūs, su jomis reikia elgtis taisyklingai. Tai pagerins ne tik važiavimo malonumą, bet ir sumažins kuro sąnaudas ir tiesiogiai padidins atsargumą kelyje. Norint užtikrinti visus galimus savo transporto padangų privalumus, reikia atminti kelias elementarias sunkvežimio padangų eksploatavimo taisykles.

  1. Tinkamas slėgis. Sunkvežimio padangose slėgis turi atitikti rekomenduojamą slėgį, pažymėtą jūsų transporto priemonės techninėje charakteristikoje. Jis neturėtų būti žemesnis. Visas padangas rekomenduojama tikrinti reguliariai kas porą savaičių. Tai daryti reikia tik po to, kai oras jose yra atvėsęs. Nepamirškite patikrinti ir atsarginės padangos.
  2. Protektorių gylis. Sunkvežimių padangos privalo turėti šalyje galiojančių įstatymų nustatytus protektorių gylius. Jei jie nesieks reikalavimų, rizikuojate kelyje sukelti netikėtą eismo įvykį. Svarbu atminti ir tai, jog nevienodas protektorių gylis padangose gali sukelti tam tikrus sunkvežimio valdymo nepatogumus. Jis stabdymo metu gali nuslysti į šoną ar net apsiversti.
  3. Reguliari apžiūra. Sunkvežimio padangas reikia pastoviai tikrinti dėl galimų pažeidimų. Atidžiai apžiūrėkite ar į padangos vidų nepateko pašalinių daiktų, kurie viduje galėtų sukelti pažeidimus. Jeigu radote defektą, apsilankykite autoservise ir pasiteiraukite ar galima padangą restauruoti. Jei to padaryti nepavyks, rekomenduojama padangą pakeisti, nes kelyje ji gali netikėtai sprogti.
  4. Montavimas.  Sunkvežimių padangos reikalauja tam tikrų montavimo žinių. Juk niekada negali žinoti, kada jos gali subliūkšti. Šis netikėtumas kelyje gali pridaryti daug nemalonumų, tačiau nerekomenduojama to daryti pačiam, jei nežinote, kaip ši padanga buvo sumontuota ankščiau. Tokioje situacijoje geriausia išsikviesti techninę pagalbą, kuri pasirūpins tinkamu atsarginės padangos sumontavimo. Svarbu atminti ir tai, jog kelis metus nenaudojama padanga gali būti netinkama keitimui. Laikui bėgant ji sensta, todėl turėtų būti naudojama tik kraštutiniu atveju.

Sunkvežimio padangų priežiūra reikalauja daug atsakingumo. Jas reikia dažnai apžiūrėti, matuoti slėgį, tikrinti protektorių gylį ir atlikti kitus stebėjimus. Tačiau tai tik mažas įnašas į saugų ir malonumu praturtintą važiavimo patirtį kelyje. Atlikę visus apžiūros darbus, žinosite, jog padarėte viską, kad važiavimas būtų malonus ir saugus.